Wednesday, July 15, 2015

වසන්තයේ නැලවෙන මල්


 

නුවර එළියේ සීතල ටිකකට හරි අඩු කරන්නේ ඉවරයක් නැතුව කඩා හැලෙන වැස්ස. රෑ තිස්සේ වැහැපු වැස්ස උදේ වෙනකොට පායලා. අනිත් අයට නිදාගන්න ඇරලා මම එළියට බැස්සා.තේ එකෙන් දුන්න උණුසුම  රැඳුනේ ටික වෙලාවයි. ඊයේ රෑ වැස්සක් වැටුන ද කියලා නොදන්නවා වගේ උදේ ඉර අව්ව රත්තරන් පාටින් මල් වල රටා ඇන්දා. නුරවඑළියේ ලස්සනම මල් වත්ත තියෙන්නේ ග්‍රෑන්ඩ් හෝටලයේ. රෑස්ස ගස් අතු පතර විහිදුවලා සීතල පිටවෙලා යන්න නොදී රැක ගත්තා.

හෝටලේට එළකිරි ගේන  අත්කරත්තේ තල්ලු කරගෙන ආවේ හීන්දෑරි කළු මනුස්සයෙක්. එච්චර සීතලේ උනත් ඇඳලා හිටියේ සරමක් විතරයි. කරත්තේ ගහ ළඟ නවත්තලා කිරි පිරුණ ඇලුමිනියම් භාජන දෙක  උස්සලා ගන්න කොට හීනි අත් දෙක වෙවුලුවා. කරත්තේ මුල්ලේ තිබුණ විශාල වේවැල් කූඩේ බිත්තර අසුරලා තිබුණා. අළුත් පිදුරු සුවඳ නැවුම් වාතය විනිවිද ගියා. අප්‍රේල් මාසයේ පැවැත්වෙන වසන්ත සැණකෙලිය ගොඩාක් දෙනෙකුට ජිවනෝපාය සරු කර දෙන බව පැහැදිළියි. ඒ කාළෙට හදිසියේ නුවර එළිය ආව කෙනෙකුට නවතින්න තැනක් හොයා ගන්න අමාරුයි.

හෝටලයේ රෝස මල් පාත්ති තියෙන්නේ පිටි පස්සේ. ඒත් එක්කම පල්ලෙහාට තියන පාර දිගේ ඇවිද ගෙන යන්න මට හිතුනා. පාර දෙපැත්තේ තණ කොළ වල පවා මල් පිපිලා, පින්නෙන් නෑවිලා. තාර පාර වැස්සට හේදිලා තිබුණත් ඇල්ල දෙපැත්තේ මල් නම් වැස්සට හේදිලා  තිබුණේ නෑ. එක යායට පිපුණ කහ පාට බටර් කප් මල් සුළඟ එන එන අතට නැමුනා. නම්‍යශීලී බව තමා  පැවැත්මේ රහස.

මාව පහු කරගෙන යන කුඩා ගෑණු ළමයි දෙන්නෙක් පුදුමෙන් වගේ මගේ දිහා බැලුවා. මෙච්චර වටිනා මල් තියද්දී  මොනවාට කැලෑ මල් ගැන උනන්දු වෙනවද කියලා හිතන්න ඇති. දිග සායවල් ඇඳලා ඔලුව ඔතාගෙන ගිය ගෑණු ළමයි දෙන්නා අතේ තිබුණා ලොකු කූඩ දෙකක්. නගරයට මොනවා හරි ගෙනියනවා ඇති.

පාර දිගේ පොඩි දුරක් යන කොට මල් විකුණන ලෑල්ලක් තිබුණා. මල් කප කපා මිටි බැඳලා එතනින් ගෙනත් තියනවා. දීප්තිමත් මල් වලින් පිරුණු මල් පොකුරු එකක් උඩ එකක් තියන කොට ස්වභාව දහමේ ලස්සනම දේ මේ වෙන්නැති කියලා මට හිතුනා.

මල් මිටියක් අරගන්න ලොකු ආසාවක් ඇති වුනා.හදිස්සියේ එළියට බැස්ස නිසා මම සල්ලි අරන් ඇවිල්ලා තිබුණේ නෑ. මල් දිහා බලාගෙන ඉඳලා ආපහු හැරුණා. ඒත් එක්කම එතන හිටිය කාන්තාව මට කතා කළා. සීතලට ඇකිලුණු කෙසඟ ඇඟිලි තියෙන අත් දෙකකින් මට පිරුණු මල් මිටියක් දිගු කරා. අනපේක්ෂිත ආගන්තුක සත්කාරය නිසා මල් මිටිය ගන්න කොට මගේ අත් දෙක වෙව්ලුවා. මුළු ජීවිත කාලයේම මල් කපලා මල් වල කහට රැඳුන,  කරගැට පිරුණු ඒ අත් දෙකේ තිබුණ උණුසුම මගේ ඇස් දෙක තෙත් කළා.

No comments:

Post a Comment